onsdag 6 juli 2011

Hel dator igen och "återfunnen" tvättnyckel..

För det första: Vi har en hel dator igen och det verkar som att alla viktiga bilder och filer finns kvar! Puuh! SÅ skönt!

För det andra: Min dag började rätt kasst faktiskt.. Jag traskade yrvaken ner till tvättstugan, slängde in en tvätt i varje maskin, gick ut ur tvättstugan, stängde dörren och DÅ blev jag klarvaken. Kom på en millisekund efter att jag stängt dörren att jag låst in tvättstugenyckeln!! Typiskt! Försökte lirka upp låset med alla andra nycklar jag hade, men det gick ju såklart inte.. Jag ringde till riksbyggen och dom lyckades inte få tag på någon av fastighetskötarna, sen ringde jag till ordföranden i föreningen men hon svarade inte osv.. Helt omöjligt att få tag på nån i semestertider! Såg framför mig hur vi skulle behöva bryta oss in o betala tusentals kronor för låssmed och byte av lås å grejer.. Usch, hade ju världens panik o pratade med en stackars tjej på riksbyggens huvudkontor 4 gånger utan resultat.. Till slut, fem och en halv timme senare, när jag hade gett upp allt hopp, ringde det på dörren och där stod en kille som hade låst upp dörren till mig! Taaack gode Guuud kände jag bara!! Där inne på bänken låg ju tvättnyckeln å väntade :) Jag ringde tillbaka till tjejen på riksbyggen å berättade dom glada nyheterna, hon förstod inte alls vem han den där killen var, men han hoppade väl in för nån av dom som var på semester! Så sköönt iaf att det löste sig, man vill ju inte behöva betala en förmögenhet för att man råkar va lite klumpig liksom... :)

Ikväll ska vi äta kräftstjärtspasta å sen gå på vår onsdagspromenad (kommer nog gå sådäääär efter semestern, men man måste ju röra på sig lite åtminstone!) men nu tänkte jag iaf ladda upp lite bilder från senaste veckan som jag lovat!

/Johanna

Inga kommentarer: