måndag 18 juli 2011

Bilsugna!

Jag å Emil har verkligen gått å blivit sugna på att skaffa bil.. Det blir mer och mer tydligt nu när det är sommar och man vill kunna spontanåka enkelt till havet. Och framför allt nu när vi ska bli tre! Ja ja, jag vet att det är dyyyrt med bil, att det aldrig är någon investering och att det är ännu ett ekonomiskt problem. MEN det vore så skönt att kunna packa bebis å vagn å resesäng och kunna åka till exempelvis Linköping över en helg.. Tåg är ju inte bara bökigt när man har bebis, men det är dyrt det också! Så frågan är hur mycket man är villig att betala för bekvämlighet och lite lyx.. Självklart snackar jag om en billig skitbil som bara är till för transport och inte något vrålåk! Det viktigaste är ju att bilen är säker och att den går att köra liksom.. Hmmm... tål att tänkas på iaf! Det har ju gått väldigt bra utan bil hittills, men som sagt, ibland är det sjuuukt segt att vara så låst!


Nu står min underbara man och bakar bröd igen, MUMS! Vi får fikagäster imorgon så det blir att bjuda på nybakat :-) Han är så duktig! Imorgon är planen även att vi ska åka till Kiviks marknad med pappa, Emma och Oliver!! Yeeey!! Har inte varit där på ÅR, men nu är det alltså dags och det blir Emils första gång på denna stooora marknad! Ska bli jätteroligt trots att det mest är skit som säljs på sånna där ställen.. Man kan ju åtminstone köpa färska munkar eller nåt att njuta av :-) Vi får nog packa badkläder också för det ryktas om fint väder!


Så, nu har jag kladdat färdigt med färgpennorna och sytt ihop påslakanet! Det är väldigt roligt att få pyssla å greja måste jag säga :-) Har nog aldrig haft såhär mycket tid till att göra roliga projekt känns det som!

/Johanna

Inga kommentarer: