torsdag 14 juli 2011

Sovmorgon och Svågertorp igen (!)

Imorse fick jag sova läänge igen, vilket var väl behövligt efter mitt pysslande med fotona mitt i natten! Sen när jag höll på att göra iordning frukosten ringde syster Rebecka å frågade om jag ville hänga med ut till Svågertorp.. Jaaa tack sa jag då, eftersom jag ändå inte hade nåt speciellt för mig idag ;-) Det är ju inget dåligt tidsfördriv heller att hänga med hela Västra strö-Sahrlingarna en dag! Så idag kom jag hem med ett grenuttag som behövs i sovrummet för att slippa lika mycket sladdar till mitt sminkbord och skrivaren. Dessutom köpte jag en amnings-/snuttefilt för 19 kr på babyland och en strandväska på IKEA. Konstigt hur man aldrig kan komma hem tomhänt..... Tur att det inte är NK i Stockholm eller nåt jag shoppar på :-)

Igår tittade jag, och faktiskt också Emil, på livet på BB på kanal 5. Kan inte bestämma mig för om det är en bra förberedning inför förlossningen eller om det bara är skitdumt att skrämma upp sig vecka efter vecka... Kan iaf inte låta bli att titta hur läskigt det än är! Har dessutom lånat hem boken "Föda barn" för att förbereda mig ännu mer, men som sagt, jag vet inte om det hjälper.. Tror nog inte att man någonsin kan förbereda sig inför en förlossning! Det jag är mest rädd för är att värkarna ska stanna upp så att barnet fastnar å får syrebrist, å jag har ju hört så mycket att epidural stannar av värkarbetet ganska mycket.. Därför är min plan att vänta så länge som möjligt åtminstone med epiduralen och prova typ ALL alternativ smärtlindring före.. Akupunktur, TENS, massage å allt såntdär.. Men som sagt, jag är inte så korkad så jag tror att jag säkert kommer kunna hålla mig till den planen eftersom det nog är helt omöjligt att förbereda sig!


Här är en bild på bebismössorna jag köpte i helgen.. "Born 2011" kommer bebis åtminstone garanterat att vara :-)

/Johanna

Inga kommentarer: