fredag 22 juli 2011

Effektiv, mysig dag hemma!


Idag har vi fått massor gjort trots att jag har varit ovanligt trött.. Emil har verkligen varit en klippa! Han har planterat om tomaterna, lagat mat och tvättat :) Sen har vi hjälpts åt att putsa fönstren, handla, skruva ihop en skohylla/blombänk som vi ställt ut på balkongen och ikväll har vi bakat kakor! Jag gav mig på att göra hallongrottor, dom blev mindre snygga när dom var färdiggräddade, men goda blev dom iaf.. Emil har bakat snickerskakor som är både snygga och goda ;-) Om någon har ett bra tips på hur man gör för att få hallongrottor snygga får den gärna säga till! Sylten rinner liksom ut samtidigt som det bara blir liiite sylt kvar när dom är gräddade typ.. Det ska ju samlas i hålet som man gör liksom.. hmm.. Dom såg ju bra ut innan man satte in dom i ugnen!


Idag har jag dessutom äääntligen klistrat in alla bilder på gästerna från vårt bröllop i gästboken som vi hade då! Det var på tiden kan man säga :-) Nästa steg är att införskaffa ett riktigt album till alla bröllopsbilderna!


Jag gillar regniga dagar på det här sättet, man får massor gjort! Dessutom var det väldigt mysigt inatt när jag inte kunde somna om att lyssna på regnet och åskan :)

/Johanna

2 kommentarer:

Emma sa...

Spritsa dem med stjärntyll! :)

Johanna sa...

Oj, det lät avancerat Emma! Det får du förklara vad det är :)