onsdag 13 juli 2011

Småstressig men rolig dag!

Igår blev det ett väldigt flängande fram å tillbaka!

På KK i Lund började dom med att koppla upp mig på CTG igen å kände å klämde lite på magen. Sen när det var dags för ultraljudet så hade ju maskinen gått sönder såklart, så det drog ut en del på tiden där.. När maskinen väl fungerade så kom iaf läkaren fram till att jag inte hade anmärkningsvärt mycket fostervatten nu så det blir inga fler mätningar :-) Fick dock inget vettigt svar om revbenet så blir det värre får jag ringa vårdcentralen..

Efter det fick vi skynda oss till bilen och gasa till MVC i Eslöv (han fick inte gasa för mycket eftersom det kändes lite onödigt med två fortkörningsböter på en dag dock..).. På MVC gjorde barnmorskan dom vanliga kontrollerna och bebis verkar må bra å växa som den ska så det var ju skönt! Ute på parkeringen mötte vi även vår första barnmorska som är sjukskriven för en skada i armen, hon är sååå gullig verkligen! Hon läxade upp Emil om att han måste förbereda sig på att ta väl hand om mig under förlossningen! ;-)

När vi var klara på MVC fick vi gasa hem och kasta i oss mat å sen sprang jag till tåget. Hoppade av vid triangeln och gick in på 3-butiken och dom hade EN lånetelefon kvar, yey!! Tyvärr har jag dock för litet sim-kort för den så den funkar inte helt som den ska, men det är ju långt bättre än inget!


Sen tog jag bussen hem till syster Emma. Vi satt å pratade massa skit (blir mycket snack om barn nu) å fikade å började pyssla litegrann. Mitt nästa sömnadsprojekt blir ett par blöjbyxor eller vad man ska kalla det.. Väldigt mysig eftermiddag/kväll blev det!

När jag väl kom hem igårkväll efter diverse tågförseningar möttes jag av ett nystädat å fint hem! Min man vet verkligen hur han gör mig lycklig :-)

Nu ska jag snart ta å ringa Jessika å se vad vi ska hitta på en dag som denna!

/Johanna

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag som trodde du sytt fillingar till Emil!

Johanna sa...

Haha!! Bra idé faktiskt, kanske ska göra ett par fillingar så han å bebis kan matcha!