onsdag 20 juli 2011

Roooolig dag!


Imorse gick jag å Emil som sagt upp tidigt å gick ut på promenad, jätteskönt att göra det innan det blir för varmt på dagen! Sen ringde Rebecka å frågade om vi ville passa min underbara systerson en timme så dom kunde göra lite ärenden på stan, å eftersom vi hade tid så tackade vi såklart ja! Han är ju underbar, det är så roligt nu när han blir äldre och veeerkligen är en helt egen liten person med egen vilja å allt det där.. :-)

Sen tänkte vi ju åka till Lund å ut till Nova för att handla lite grejer, men vi ångrade oss och åkte till Malmö istället! När vi var i Malmö fick vi sms om att min älskade telefon var färdig, men eftersom jag inte hade laddaren med till lånetelefonen fick jag inte hämta ut den - typiskt! Vi handlade iaf ett par små bebispjamasar på rean på lindex bland annat, så nu behöver vi verkligen inte köpa nåt mer plagg innan bebis kommer :-)

Sen åkte vi in till min "tvilling/stjärnsyster" Johanna i Lund! Oj, vad jag har saknat henne i sommar :-) Hon bjöd på jättegoda kanelbullar å kaffe å saft :-) Det är så konstigt med Johanna, vi är så lika! Hon föddes en dag innan mig, hon heter samma sak, hon pluggar samma sak (vi går i samma klass), hennes fästman heter Gustaf - Emil heter Gustaf i andranamn, dom blev ihop å förlovade sig typ samtidigt som oss, hennes svärmor är sjuksköterska.. Glömde jag något nu?? Haha, sjukt läskigt när vi upptäckte det iaf!

Emil åkte iväg för å träffa en annan kompis i Lund å jag stannade kvar hos Johanna ett tag till.. Tiden gick så snabbt att jag plötsligt fick stressa järnet för att hinna med bussen till tåget! Men det är ju bara ett tecken på att man har väldigt roligt :-)

Nu har jag å Emil stressat iväg till Malmö å tillbaka ännu en gång för å hämta ut min telefon! Fast det är inte min telefon längre för dom har bytt ut den, men ändå - känns ju underbart att ha den igen!!

Så - efter idag kan jag ta mer bilder igen så det blir lite roligare att läsa ;-)

/Johanna

Inga kommentarer: